
ویپ VoIP
پروتکل صدا از طریق اینترنت (VoIP) یک راه حل تماس مدرن بسیار مؤثر است که به شما امکان می دهد تماس های تلفنی را از طریق اتصال اینترنت به جای تلفن ثابت سنتی برقرار کنید. بیایید بررسی کنیم که VoIP چیست، چگونه کار می کند و چرا هر کسب و کاری می تواند از آن بهره مند شود و خدمات شرکت تک سیستم در این زمینه را ببینیم.
سه نوع اصلی تماس VoIP وجود دارد:
1. کامپیوتر و دستگاه های تلفن همراه
بسیاری از راهحلهای VoIP دارای نرمافزاری هستند که به کاربر اجازه میدهد مستقیماً از رایانه خود با هدست و میکروفون تماس برقرار کند.
2. تلفن IP
تلفن های تخصصی به گونه ای طراحی شده اند که مستقیماً با رایانه شما ارتباط برقرار کنند تا تماس از طریق اینترنت شروع شود. با تلفن های هوشمند، تماس VoIP به آسانی دانلود یک برنامه است.
3. گوشی آنالوگ
با یک آداپتور تلفن آنالوگ، می توانید سیگنال آنالوگ تلفن معمولی خود را به فرمت دیجیتالی تبدیل کنید که می تواند از طریق اینترنت منتقل شود.
درست است – سیستمهای تلفن VoIP به شما امکان میدهند تماسهای ابری را روی تلفن، رایانه یا دستگاه تلفن همراه برقرار کنید. فقط اتصال اینترنت برای شروع تماس VoIP مورد نیاز است، به این معنی که پذیرش و مهاجرت از سیستم های تلفن سنتی می تواند ساده باشد.
چرا از VoIP برای تجارت استفاده کنیم؟
کسب و کارها همچنان به سمت یک مدل ترکیبی کار حرکت می کنند. در واقع، یک مطالعه اخیر Webex که توسط Dimensional Research انجام شده است نشان می دهد که 57٪ از کارمندان انتظار دارند هر ماه 10 روز یا کمتر در دفتر کار کنند. این بدان معناست که کسبوکارها باید استراتژیهای ارتباطی و همکاری را طراحی کنند که شامل کارگران در محل، از راه دور و ترکیبی باشد. به عنوان مثال، مطالعه اخیر نشان داد که تقریباً نیمی (46٪) از پاسخ دهندگان ابزارهای ثابت در خانه و محل کار، و همچنین فن آوری جلسات و همکاری با یک رابط (47٪) را می خواهند.
برای اینکه یک سازمان ترکیبی در همان صفحه بماند، به یک راه حل ارتباطی نیاز دارد که تجربه کاربری بدون اصطکاک را ارائه دهد. بهتر از آن، آنها به راه حلی نیاز دارند که همکاری با ابزارهایی مانند ترجمه همزمان برای بیش از 100 زبان و اتاقهای جداکننده را برای تسهیل بحثهای گروهی کوچکتر و متمرکز تقویت کند. برای ایجاد این محل کار ترکیبی پیشرفته، مشاغل در هر اندازه به تماس ابری کاملاً برجسته روی خواهند آورد.
مزایای VoIP چیست؟
- 1. کاهش هزینه های سرمایه ای
- 2. بهبود کیفیت تماس
- 3. گسترش پوشش جهانی
- 4. عملکرد پیشرفته
- 5. محیط های کاری انعطاف پذیر
- 6. کاهش سخت افزار و سیم تلفن
- 7. امنیت داخلی که از داده های حساس محافظت می کند
- 8. مقیاس پذیری برای محیط های کاری در حال توسعه
راه اندازی سیستم تلفن VoIP سریع و بدون دردسر است و به شما امکان می دهد تا کسب و کار خود را با بیشترین سرعت ممکن راه اندازی کنید
استریسک چیست؟
استریسک یک چارچوب متن باز برای ساخت برنامه های ارتباطی است. استریسک یک کامپیوتر معمولی را به یک سرور ارتباطی تبدیل می کند. Asterisk سیستم های IP PBX، دروازه های VoIP، سرورهای کنفرانس و سایر راه حل های سفارشی را تقویت می کند. که توسط مشاغل کوچک، مشاغل بزرگ، مراکز تماس، اپراتورها و سازمان های دولتی در سراسر جهان استفاده می شود.
استریسک چارچوبی برای ساخت برنامهها و راهحلهای ارتباطی چند پروتکلی، بی درنگ (Real-Time) است. Asterisk برای برنامههای صوتی و تصویری بیدرنگ مانند Apache برای برنامههای کاربردی وب است. استریسک پیچیدگیهای پروتکلها و فناوریهای ارتباطی را خلاصه میکند و به شما امکان میدهد روی ایجاد محصولات و راهحلهای نوآورانه تمرکز کنید.
اگر میخواهید برنامهها و راهحلهایی با استریسک ایجاد کنید، به دانش لینوکس، برنامهنویسی اسکریپت، شبکه و تلفن نیاز دارید.
اگر توسعهدهنده نیستید، شرکت تک سیستم گمبرون درباره استفاده از راهحلهای از پیش ساخته شده استریسک یا پیدا کردن یک ادغامکننده استریسک که میتواند به تبدیل ایدههای شما به راهحلهای کاربردی کمک کند، صحبت کنید.
اطمینان حاصل کنید که شرکت شما میتواند به آسانی با راهحلهای شبکه قوی از تک سیستم گمبرون رشد و توسعه یابد.جهت مشاوره روی لینک زیر کلیک کنید. فرم را پر کرده و موارد خواسته شده را برای ما ارسال کنیدما در اسرع وقت با شما تماس میگیریم :
دیدگاهتان را بنویسید